ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 西南女学院大学紀要
  2. Vol.26

豪州と日本における高等教育の国際化政策の比較分析

https://seinan-jo.repo.nii.ac.jp/records/343
https://seinan-jo.repo.nii.ac.jp/records/343
199f8e0c-67bc-499e-8bdb-d2d30ce82a37
名前 / ファイル ライセンス アクション
26sullivan.pdf 本文 (407.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-07
タイトル
タイトル 豪州と日本における高等教育の国際化政策の比較分析
言語 ja
タイトル
タイトル A Comparative Analysis of the Higher Education Internationalization Policies of Australia and Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 高等教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際化
キーワード
主題Scheme Other
主題 留学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 豪州
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 higher education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 internationalization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 international students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Australia
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 サリバン, クリステン

× サリバン, クリステン

ja サリバン, クリステン

ja-Kana サリバン, クリステン

en Sullivan, Kristen


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper looks at the higher education internationalization
policies of Australia and Japan from the 1950s to the present
day and considers how and why they have shifted over time.
After briefly considering the situation of higher education
internationalization prior to World War Two, it discusses
the three phases which have been identified: 1950s-1970s,
1980s and 1990s, 2000s-present day. Itshows that both countries
started with aid or international cooperation centered policies
in Phase One. In Phase Two, different issues and priorities in
each country led to different approaches to policy. Australia
shifted to its infamous trade approach, positioning international
students as a source of income and international education as
a new national industry, while Japan saw its dwindling international
student numbers as another sign that it was failing to play its
role on the international stage, and began university-level reforms
to increase its international student intake under the 100,000
International Students Plan. Although they were following different
policy paths, during this period both Australia and Japan started to
realize the importance of internationalization at home and the
complexities of migration within international education. These
last two topics became key issues within Phase Three, with both
countries experimenting with ways to secure and develop global
human resources through links with themigration system and
recruitment of former international students, as well as delving
into governmentled and funded outbound mobility programs.
書誌情報 西南女学院大学紀要
en : Bulletin of Seinan Jo Gakuin University

巻 26, p. 89-108, 発行日 2022-03-25
出版者
出版者 西南女学院大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1342-6354
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11156368
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:34:45.075375
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3