WEKO3
アイテム
学生のためのプレゼンテーション技術の構築について
https://seinan-jo.repo.nii.ac.jp/records/298
https://seinan-jo.repo.nii.ac.jp/records/298d8e0e130-bfcd-4777-a935-e3e6be54fb1c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-06-01 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 学生のためのプレゼンテーション技術の構築について | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Tailoring Presentation Skills to Meet Student Needs | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | プレゼンテーション技術 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 個別学習 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 個別進度 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | presentation skills | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | independent learning | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | self-paced | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
スワンソン, マルコム・ロス
× スワンソン, マルコム・ロス
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | In this paper, I describe a presentation skills course within our Department of English that focuses on individual instruction. Due to the large number of students in the class, in a conventional classroom it would be difficult to teach, monitor, and assess all the students fairly. However, by creating an online course within which the students study at their own pace, the teacher is able to spend more time with individual students or small groups. Being a self-paced course, each student is an independent learner, so there is more emphasis on making students responsible for their own learning. Assessment is ongoing and transparent, so students can view their progress at any point. Using this format, we have found that students become much more confident and competent in giving presentations. | |||||||||||||
書誌情報 |
西南女学院大学紀要 巻 22, p. 123-136, 発行日 2018-03-01 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 西南女学院大学 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1342-6354 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11156368 | |||||||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||||||
関連識別子 | 40021507590 |